smittevern-megazone

Nye restriksjoner fra Oslo kommune 26.10.20
Det har kommet nye restriksjoner fra Oslo kommune. Vi kan nå kun ta imot inntil 20 personer pr. arrangement hos oss. Bursdager, bedrifter, utdrikningslag og drop-in har nå en maks kapasitet på inntil 20 personer. Samtlige i vårt lokale over 13 år skal benytte munnbind i «fellesområdene» og under aktivitetene. Bursdager som er i samme «klasse-kohort» kan benytte bursdagsrom som normalt. Man får ikke lov til å «løpe» rundt i vårt lokale, bursdager må oppholde seg på bursdagsrommene. (Munnbind er ikke påbudt ved utendørs-paintball, Operation Mindfall eller Magic Portal).

Ta gjerne med eget munnbind til oss. Vi har også IIR kirurgiske munnbind som vi selger til innkjøpspris (5kr stk) til alle våre gjester. Det er kun gjester som deltar/har booket arrangement hos oss som får kjøpe munnbind til denne prisen. Kun et munnbind pr.person. Man kan med andre ord ikke «hamstre» bra og billige munnbind hos oss.

Vi har god dialog med Oslo kommune og FHI om gjennomføring av våre aktiviteter og har kun fått positive tilbakemeldinger når det har vært gjennomført kontroll.

Kun bruk av munnbind for alle over 13 år. Artikkel: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dlln6B/fhi-barn-boer-ikke-bruke-munnbind 

«Begrensingen om at man ikke bør ha flere enn 5 gjester, gjelder ikke for barnehage- eller barneskolekohorter. Barn og unge som er i samme kohort i barnehagen eller på barneskolen, unntas fra avstandskravet på arrangementer.» Link: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kRR3m6/regjeringen-strammer-inn-dette-er-de-nye-tiltakene

Smitterventiltak på Megazone
Selv om smittefaren er minimal, ønsker vi å tilrettelegge for en trygg opplevelse hos oss. Antibac-stasjon ved inngangen vi oppfordrer alle våre besøkende til å bruke. Vi desinfiserer også hele lokalet med en fogger  som legger seg overalt og fjerner/dreper virus. Dette er utstyr vi har investert en god del penger på, for å gjøre det sikkert for våre gjester og ansatte. Det er også skiltet flere steder i lokalet hvor viktig det er å holde 1m avstand. Inne i hallene har man flere meter avstand. Alt av utstyret vårt blir også behandlet med SafetySpray så dette er virus og bakteriefritt.

Du kan lese mer om Safetyspray på deres nettsider HER. 

Smittesporing
Vi har god dialog med myndighetene og oversender etterspurt informasjon til myndighetene om de trenger dette til sporing. Alle registreres med navn, tlf.nr og e-post i vårt bookingsystem.
Det er nå også satt opp skilt med et sporingsystem levert av Iamhere.no 

Barnebursdager
Vi gjennomfører nå barnebursdager som normalt. 1m-regelen er fjernet for skoleklasser.  
Dere har hallen og bursdagsrom for dere selv når dere booker en av våre bursdagspakker.
Det er ingen begrensning på antall deltakere.
Det vil ikke være mulig å «løpe» rundt i vårt lokale. Man må være på bursdagsrommet etter spillet (Kun hvis vi har andre i vårt lokale samtidig).
Om gjengen kommer før bursdagen starter, vil vi enten be dere vent epå utsiden eller i eget rom. Dette håndterer de ansatte som er på jobb.

Antall deltakere
Vi kan ha inntil 20 stk hos oss på samme arrangement ref Oslo kommune sine begrensninger. Ved bespisning får dere utdelt et lukket rom med angitte sitteplasser.
Når dere er ferdig med aktivitetet og bespisning på bursdagsrommet, må vi derfor be dere forlate vårt lokale så andre kan komme og ha det gøy hos oss.

Listet opp

  • Begrenset antall sitteplasser i resepsjonen. Vi må vennligst be om at gjester ikke blir værende i lokalet lengere enn nødvendig. Når dere er ferdig med aktiviteten må dere forlate lokalet.
  • Pleksiglass i resepsjonen for å forhindre smitte ved kontaktpunkt mellom ansatte og gjester
  • God merking flere steder som påminner om å holde avstand
  • Flere ekstra stasjoner for håndvask/desinfisering. Antibac finnes «overalt». Egen bakteriedrepende såpe på toalettene
  • Lufttørker er koblet fra på toalettene. Papir må benyttes.
  • Spraying av lokalene med Safetyspray – desinfiserende spray. Dette gjør flater bakterie/virusfrie i 30 dager.
  • Hyppigere daglig renhold på alle kontaktflater (kortterminal, bord/benk og andre utsatte områder)
  • Regelmessig ATP måling (bakteriemåling) for å kontrollere at tiltakene blir gjennomført på en god nok måte.
  • Egne sjekklister på renhold
  • Ved drop-in er det ofte forskjellige gjenger hos oss. Vi deler opp så vi overholder 1m regel under briefing. Dette kan medføre forsinkelser, da vi må bruke lengere tid på dette enn normalt.
    Vi håper på forståelse for at ditt/deres arrangement kan bli noe forsinket grunnet dette. Vi anbefaler at dere forhører dere med den ansatte på jobb hvor lang forsinkelsen er og venter på utsiden av våre lokaler.

Vask hendene grundig, nys i albuen, hold avstand, hold deg hjemme om du er syk.
Om vi ser at noen er syke, må vi dessverre be dere forlate lokalet. 

Vi gjør alt vi kan for at besøket hos oss skal være sikkert!

-Andreas Forvik
Daglig leder